Hercules Supra 4GP

Hercules Supra 4GP

Jednoślady, ach co za frajda.

A więc kontynuacja przygody, po wymianie skutera za to cacko byłem bardzo zadowolony ponieważ po wcześniejszej przygodzie z Herculesem Ultra 80 wiedziałem czego mogę się spodziewać po silniku marki Sachs, nic bardziej mylnego był niezawodny odpalał na kopa, mój egzemplarz był w świetnym stanie, lakier jak nówka, bardzo śladowe ilości rdzy, klocki i tarcze w dobrym stanie, siedzenie nie porwane, dosłownie stan igła, wszystko w nim działało jak trzeba, biegi dobrze wskakiwały, hamulce dobrze hamowały, liczniki sprawne prędkościomierz na żyłce a obrotomierz elektryczny, dźwięk porównując do ogara i jawki bardzo cichy, małe spalanie, jedyna wada ale dla niektórych to mała prędkość max około 45 km/h czyli prawdziwie zgodnie z Polskim prawem jeżeli chodzi o motorowery, miłym zaskoczeniem była blokada kierownicy oraz blokada do stelażu na kask, była to moja perełka ponieważ mógłbym na nim jechać przez całą Polskę nie martwiąc się że coś padnie, czy przestanie działać, zatrzymany przypadkowo przez Policję musiałem się trochę tłumaczyć dlaczego cylinder taki duży jak na 50 ale po pokazaniu znamion na cylindrze oraz tłumiku i opowiedzeniu o historii tych motorków czyli o tym że jest duży dla tego żeby było lepsze chłodzenie, niebyło większych problemów, a nawet pan Policjant się kawałek przejechał jako fan jednośladów :).

W tym jednośladzie wszystko mi się podobało od wygodniej pozycji podczas jazdy, aż po wygląd i zalety jezdne, jest to bardzo godny polecenia motorower i uważam że nawet lepszy do polecenia niż ogar czy jawa ze względu na wygląd oraz niezawodność.

Specyfikacja

Hercules Supra 4 GP
Typu pojazdu 652
Zatwierdzenie – No B 094
Rok 1981
Pojazd Motorower (motorowery do 40 km / h)
Silnik: Pojedynczy cylinder – dwusuwowy silnik z płaskim tłokiem, mieszanka 1: 50
Pojemność, Średnica cylindra, skok 49 cc, 38 x 44 mm
Chłodzenie Chłodzenie powietrzem
Typ silnika: Sachs 506 / 4 AKF
Moc / prędkość 2 kW (2,9 KM) / 4750 rpm
Kompresja 1 / 9
Gaźnik Bing 17
Sprzęgło Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej
Silnik kick starter, pojemność oleju: 400 cc Sachs specjalny olej przekładniowy Biegi: 1: 3,56, 2: 2.15, 3: 1,56, 4: 1.28
Wtórne przeniesienie na tylne koło 13: 40, rolkowe
Zapłon Bezkontaktowe światła, koło zamachowe – magneto (Motoplat) 6 V 19-20/10 W Elektronicznie sterowany jednostkową ULO EBL
Podwozie Centralna rama rurowa z przykręconymi belkami, tył wahacz z hydr. tłumiony
Zbiornik 11 ltr., Około 2 litrów. Rezerwa
Wymiary w mm Długość: 1880 mm Szerokość: 680 mm Wysokość: 1040 mm Rozstaw osi: 1190 mm
Ciężar 87 – 90 kg
Perm. Łączna waga 245 kg,
Siedzisko 2 osobowe
Koła f + r 1,85 B x 17
Hamulce Hamulce: Przód: hamulec tarczowy tokico 220 mm Tył: bębnowe: 140 mm
Hałas w czasie postoju 63 dB (A)
Hałasu w czasie jazdy 73 dB (A)
Prędkość maksymalna 40 kilometrów na godzinę (fabryczna)

[wppa type=”slide” album=”61″]Any comment[/wppa]

 

Dodaj komentarz